מציג תוצאות 1 עד 7 מתוך 7

נושא: שאלות של מתחיל בנוגע לתכנון מעגל.

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Sep 2013
    הודעות
    163
    תודה
    6
    קיבל/ה 11 תודות ב-9 הודעות
    תודה
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts

    שאלות של מתחיל בנוגע לתכנון מעגל.

    שלום,
    התחלתי להתעניין בתכנון מעגלים ויש כמה דברים לא ברורים לי.
    1. חורים/קדחים: through hole
    האם יש משתי צידי הלוח נקודות הלחמה, מסביב לחור?
    או שזה תלוי על איזה שיכבה מוגדר החור,עליונה/תחתונה ובהתאם לזה תיהיה נקודת ההלחמה?


    Sent from my Le X820 using Tapatalk
    נערך לאחרונה על ידי Maozasaf; 02-05-2017 בשעה 01:05-24.

  2. פרסומת
  3. #2
    תאריך הצטרפות
    Feb 2013
    הודעות
    792
    תודה
    21
    קיבל/ה 87 תודות ב-69 הודעות
    תודה
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    אתה צריך להגדיר טבעת של נחושת בצדדים שאתה רוצה שיהיה.

    בדרך כלל כדי שהחור יהיה מצופה בבדיל ויהיה חיבור בין שני צידי הלוח, צריך שתהיה טבעת משני הצדדים.
    אם אתה רוצה סתם חור לבורג, אז לא מגדירים נחושת סביב החור והוא יהיה לא מצופה.
    www.4project.co.il
    כל הרכיבים לפרוייקט שלכם

  4. #3
    תאריך הצטרפות
    Sep 2013
    הודעות
    163
    תודה
    6
    קיבל/ה 11 תודות ב-9 הודעות
    תודה
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    זאת אומרת שאם הגדרתי את החור כשיכבה עליונה אז רק למעלה יהיה, אוקי.
    - אז אם אני רוצה משתי צידי הלוח, אז צריך להגדיר כ via?

    Sent from my Le X820 using Tapatalk

  5. #4
    תאריך הצטרפות
    Feb 2013
    הודעות
    792
    תודה
    21
    קיבל/ה 87 תודות ב-69 הודעות
    תודה
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    אם תגדיר נחושת בצד אחד, אז החור לא יהיה מצופה (לציפוי לא יהיה למה להדבק בצד השני).

    VIA נועד ליצור חיבור בין שתי שכבות ולא בהכרח לאפשר הלחמה של רכיב לחור הזה, בגלל זה חור של ה-VIA בדרך כלל הרבה יותר קטן ולרוב מכוסה עם Solder Mask, כך שבכלל אי אפשר להלחים אליו.
    יש מפעלים שיכולים לעשות חורים של 0.1 מ"מ עם לייזר וזה מעולה ל-VIA שלוקחת פחות מקום.
    חור שנועל להלחמה של רכיב PTH צריך להיות באיזור ה-1 מ"מ ולא אמור להיות עליו Solder Mask.
    www.4project.co.il
    כל הרכיבים לפרוייקט שלכם

  6. #5
    תאריך הצטרפות
    Sep 2013
    הודעות
    163
    תודה
    6
    קיבל/ה 11 תודות ב-9 הודעות
    תודה
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    עשיתי שירטוט ראשוני .
    האם נכון החורים שהשתמשתי.?
    אפור - via
    ירוק - תחתונה
    כחול- עליונה.

    Sent from my Le X820 using Tapatalk

  7. #6
    תאריך הצטרפות
    Feb 2013
    הודעות
    792
    תודה
    21
    קיבל/ה 87 תודות ב-69 הודעות
    תודה
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    אני לא יודע באיזו תוכנה ציירת את זה, אבל כמו שרשמתי, אם אתה רוצה חורי PTH להלחמה, אתה צריך נחושת בשני הצדדים.
    מה אמורים לראות במצב הזה? כחול-ירוק מנומר?
    www.4project.co.il
    כל הרכיבים לפרוייקט שלכם

  8. #7
    תאריך הצטרפות
    Aug 2013
    הודעות
    1,912
    תודה
    12
    קיבל/ה 284 תודות ב-249 הודעות
    תודה
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    בכל התוכנות שאני מכיר אתה קודם מצייר את ה FOOTPRINTS של הרכיבים (ובד"כ מקבל ספריה בסיסית של FOOTPRINTS נפוצים)
    עבור רכיבי TH מקובל להגדיר את הפדים כדו צדדיים ועם ציפוי.
    בכל התוכנות שאני מכיר VIA זה דבר שמוכנס אוטומטית כשאתה עובר מצד לצד (וגם הוא אוטומטי דו צדדי ומצופה).

    הערה לגבי העריכה שלך - אין צורך לעשות את ה"צמתות" האלו במוליכים (כמו ליד ה GND של הארדואינו או באזור של ה DIVIDER) - אתה יכול להוליך את המוליך לפד ופשוט להמשיך משם הלאה. בנוסף רצוי שלא יהיו זויות חדות בין מוליכים (כמו בהתפצלות שהזכרתי קודם בארדואינו) - מקובל לעבוד בזויות של 45 מעלות (כלומר, גם כשרוצים לשבור מוליך ב 90 מעלות רצוי לעשות את זה כשני כיפופים של 45 מעלות) - זה לא קריטי כשמדובר במוליכים רחבים יחסית אבל כדאי להתרגל לכך.

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
הרשמה